Opatrum sabulosum

Mycetophagidae, Ciidae, Tetratomidae, Melandryidae, Mordellidae, Rhipiphoridae, Zopheridae, Tenebrionidae, Prostomidae, Oedemeridae, Meloidae, Mycteridae, Boridae, Pythidae, Pyrochroidae, Salpingidae, Anthicidae, Aderidae, Scraptiidae.
Jan
Posty: 36
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2010, 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Opatrum sabulosum

Post autor: Jan »

Prosze o weryfikację oznaczenia. Opatrum riparium wykluczyłem ponieważ okazy napotkałem w mieście między krawęznikiem chodnika a trawne jestem początkującym "oznaczaczem" :) to wolę to zweryfikować.

Jeżeli żle oznaczyłem, proszę nie podawać prawidłowej nazwy. ("nie to nie on" zupełnie mi wystarczy)

Pozdrawiam
Jan
Załączniki
tenebrionidae2.JPG
tenebrionidae2.JPG (149.4 KiB) Przejrzano 1910 razy
tenebrionidae1.JPG
tenebrionidae1.JPG (142 KiB) Przejrzano 1913 razy
Awatar użytkownika
Aneta
Posty: 16269
Rejestracja: czwartek, 6 maja 2004, 12:14
UTM: CC88
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Aneta »

Tak, to on ;)
Jan
Posty: 36
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2010, 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jan »

Dzieki Aneto
Awatar użytkownika
Rafał SZCZECIN
Posty: 1625
Rejestracja: sobota, 31 stycznia 2009, 21:34
Specjalność: Ogólnie poznawczo
profil zainteresowan: karate oraz gitara klasyczna
Lokalizacja: Szczecin

raczej Opatrum riparium

Post autor: Rafał SZCZECIN »

Przydabłaby się lepsza fotka ( pierwsza ) z widokiem przedniej goleni i przedplecza. Widzę dość mocno wyciągniętą zewnątrzą część goleni i chyba widać charakterystyczny wzór na przedpleczu - porównaj z fotkami: http://www.colpolon.biol.uni.wroc.pl/opatrum.htm

raczej jest to Opatrum riparium, ale zdjęcie jest niedoświetlone i nieostre więc na 100% trudno powiedzieć.
Jan
Posty: 36
Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2010, 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jan »

Przyjrzałem się dobrze przedpleczu okazu ze zdjęcia i wyklucza ono Opatrum riparium. Poza tym O. riparium raczej nie występuje w takiej lokalizacji jak W-wa DC99 :smile: