Polskie Forum Entomologiczne - Chrząszcze i Motyle Polski - strona główna

Polskie Forum Entomologiczne

PFEnt. - https://entomo.pl/forum/
Teraz jest czwartek, 15 lis 2018, 17:24


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|     Prosimy o podawanie miejsca i daty obserwacji. To przyśpieszy oznaczenie i ułatwi dyskusję.     |
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: REGULAMIN
PostNapisane: poniedziałek, 7 wrz 2009, 00:00 
Offline
Administrator

Dołączył(a): środa, 4 lut 2004, 04:41
Posty: 1419
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Przy rejestracji konieczne jest zaakceptowanie nowego regulaminu, który obowiązuje od 7.09.2009 r:
ucp.php?mode=register

Tekst Regulaminu pochodzi z forum prawników i jego zadaniem jest uporządkowanie odpowiedzialności prawnej Administracji Forum oraz użytkowników (głównie pod kątem ustaw o prawie autorskim oraz o świadczeniu usług drogą elektroniczną).

Pełny TEKST Regulaminu:

Kod:



1. Warunkiem korzystania z „Forum Entomologiczne” jest przeczytanie i zaakceptowanie niniejszego regulaminu. Jeśli się na nie nie zgadzasz, opuść i nie korzystaj z „Forum Entomologiczne”. „Forum Entomologiczne” ma prawo zmienić te warunki, ale musi Cię o tym poinformować.

2. Każdy użytkownik może posiadać na „Forum Entomologiczne” tylko jedno konto.
2.1. W nazwie konta nie mogą znaleźć się sformułowania obraźliwe, bądź wprowadzające w błąd co do tożsamości użytkownika.

3. Użytkownik Forum publikuje posty wyłącznie na własną odpowiedzialność.
3.1. Publikując posty użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania obowiązującego w Polsce prawa oraz zasad publikacji tekstów w internecie /netykieta/ stanowiących ZAŁĄCZNIK do niniejszego regulaminu http://www.entomo.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=7563
3.2. Użytkownik zgadza się na publikowanie jego wpisów na Forum i nie może żądać ich usunięcia w przyszłości. W wyjątkowych sytuacjach na prośbę Użytkownika Administrator może usunąć wybrany post lub cały wątek.

4. Administracja Forum (Administrator i Moderatorzy) nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treści postów zamieszczonych przez użytkowników.
4.1. Administracja nie ma obowiązku czytać wszystkich wypowiedzi użytkowników i kontrolować ich zgodności z regulaminem.
4.2. Administracja ma obowiązek reagować na zgłoszenia użytkowników forum dotyczące naruszenia regulaminu.
4.3 Administracja ma prawo w każdej chwili usunąć lub edytować posty, przenieść, usunąć lub zablokować każdy wątek.
4.4 Ani Administracja Forum ani phpBB nie odpowiada za włamania, które mogą spowodować wykradzenie danych.

5. Niedozwolone jest zamieszczanie postów:
5.1. o treści sprzecznej z prawem,
5.2. naruszających dobra osobiste innych osób,
5.3. naruszających prawa autorskie,
5.4. zawierających treści powszechnie uznawane za naganne moralnie,
5.5. zawierających treści niezgodne z zasadami współżycia społecznego,
5.6. zawierających wulgaryzmy,

6. Niedozwolone jest zamieszczanie w postach reklam bądź listów-łańcuszków.

7. Niedozwolone jest zamieszczanie w postach odnośników do stron internetowych zawierających treści, o których mowa w pkt. 5 - 6 regulaminu.

8. Niedozwolone jest zamieszczanie w postach danych osobowych innych użytkowników forum chyba, że osoby te wyraziły wcześniej na to zgodę.

9. Administracja ma prawo do usuwania, zmiany, przeniesienia lub zamykania dowolnego tematu bez podania przyczyny.

10. Administrator bądź działający z jego upoważnienia moderatorzy mogą usuwać bądź modyfikować posty, o których mowa w pkt. 5-8 niniejszego regulaminu.
10.1. W razie usunięcia bądź zmodyfikowania postu administrator bądź moderator może przesłać użytkownikowi wiadomość z podaniem motywów usunięcia bądź zmodyfikowania postu.

11. W razie naruszenia przez użytkownika „Forum Entomologiczne” przepisów niniejszego regulaminu Administrator ma prawo do:
a/ udzielenia ostrzeżenia użytkownikowi
b/ tymczasowego zablokowania możliwości zamieszczania przez użytkownika postów na forum
c/ trwałego zablokowania możliwości zamieszczania przez użytkownika postów na forum
d/ trwałego usunięcia konta użytkownika

12. Regulamin obowiązuje od dnia 6.09.2009 r.
12.1. Wszystkie osoby, które zarejestrowały się na forum przed tym dniem, a nie zgadzają się z treścią regulaminu, powinny usunąć swoje konto w panelu użytkownika lub przesłać wiadomość do administratora w celu usunięcia konta.

13. Wszelkie zmiany regulaminu dla swej skuteczności wymagają ogłoszenia na forum w dziale "[url=http://www.entomo.pl/forum/viewforum.php?f=92]REGULAMIN[/url]"


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Góra
 Zobacz profil WWW 
 
 Tytuł: Re: REGULAMIN
PostNapisane: piątek, 24 lut 2012, 19:53 
Offline
Administrator

Dołączył(a): środa, 4 lut 2004, 04:41
Posty: 1419
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
ODPOWIEDZIALNOŚC PRAWNA ADMINISTRACJI FORUM ZA TREŚCI POSTÓW NA FORUM

USTAWA z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną http://www.uokik.gov.pl/download.php?id=550

Cytuj:
Art. 14.
1. Nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając
zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę, nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania
wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.

2. Usługodawca, który otrzymał urzędowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze
przechowywanych danych dostarczonych przez usługobiorcę i uniemożliwił
dostęp do tych danych, nie ponosi odpowiedzialności względem tego usługobiorcy
za szkodę powstałą w wyniku uniemożliwienia dostępu do tych danych.

3. Usługodawca, który uzyskał wiarygodną wiadomość o bezprawnym charakterze
przechowywanych danych dostarczonych przez usługobiorcę i uniemożliwił dostęp
do tych danych, nie odpowiada względem tego usługobiorcy za szkodę powstałą
w wyniku uniemożliwienia dostępu do tych danych, jeżeli niezwłocznie
zawiadomił usługobiorcę o zamiarze uniemożliwienia do nich dostępu.

4. Przepisów ust. 1-3 nie stosuje się, jeżeli usługodawca przejął kontrolę nad usługobiorcą
w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.


DYSKUSJA
http://www.nowemedia.org.pl/joomla/inde ... re%C5%9Bci

Cytuj:
Usługodawca świadczący usługi drogą elektroniczną polegające na bezpłatnym udostępnianiu możliwości korzystania z internetu i utworzonego przez niego portalu dyskusyjnego nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych, o których mowa w art. 12-14 ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.



Tak orzekł Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 8 lipca 2011 r. (sygnatura akt IV CSK 665/10).


http://di.com.pl/news/31770,0,Odpowiedz ... forum.html
Cytuj:
Przede wszystkim ciekawiło nas, czy każdy ma prawo żądać usunięcia negatywnych opinii?

Nie, podstawowy problem polega na tym, że w ogóle nie ma podstaw prawnych do żądania usunięcia negatywnych opinii. Rzecz w tym, że wyrażanie negatywnych opinii - o działaniu osób czy przedsiębiorstw, o jakości ich produktów czy usług - nie jest działaniem bezprawnym i samo w sobie nie narusza dóbr osobistych - tłumaczy prawnik. Nie oznacza to jednak, że administrator serwisu/forum nie jest odpowiedzialny za posty użytkowników. Jak wyjaśnia Rudak:

Z art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną można pośrednio wywieść obowiązek usuwania treści bezprawnych, których autorami są użytkownicy. Administrator powinien uniemożliwić dostęp do takich treści, jak tylko dowie się o ich bezprawności, czy to po otrzymaniu wiarygodnej informacji lub wezwania, czy to jeśli wiedzę taką poweźmie we własnym zakresie. Trzeba podkreślić, że administrator serwisu internetowego nie ma obowiązku sprawdzania treści "społecznościowych" (art. 15 ustawy).

Kolejne pytania: W jaki sposób administrator ma decydować o tym, czy dana wypowiedź narusza czyjeś dobra osobiste? Kiedy ma obowiązek usunąć wpisy?

Prawnik przyznaje, że ocena, czy rozpowszechnione treści mają bezprawny charakter, nie zawsze jest łatwa. Stosunkowo najprościej jest z wypowiedziami wulgarnymi czy obraźliwymi - można z góry założyć, że takie sformułowania naruszają dobra osobiste wzmiankowanych osób. Jeśli natomiast żądanie usunięcia treści będzie opierać się na polemice z poglądami wyrażonymi na forum lub na zarzucie kłamstwa, administrator będzie musiał usunąć dane, jeśli zgłoszenie okaże się wiarygodne, tj. na podstawie przedstawionych dowodów będzie można uznać, że faktycznie doszło do naruszenia zasad przez użytkownika.

W każdym innym przypadku, moim zdaniem, administrator nie poniesie konsekwencji odmowy usunięcia treści - mówi Olgierd Rudak. W takiej sytuacji poszkodowany może dochodzić swoich praw jedynie na drodze sądowej. Załóżmy więc, że sąd nie podzieli opinii administratora i uzna, że posty/komentarze, których ten nie usunął, rzeczywiście naruszają dobra osobiste powoda. Co może grozić administratorowi, jakie sankcje sąd może na niego nałożyć?

Usługodawca może w takiej sytuacji, moim zdaniem, ponosić - niezależnie od odpowiedzialności sprawcy - odpowiedzialność cywilną: zapłacić zadośćuczynienie bądź zostać zobowiązanym do podjęcia pewnych działań w celu ochrony dóbr osobistych (usunąć wpis, zamieścić przeprosiny), a także zapłacić odszkodowanie, jeśli oczywiście osoba wykaże powstanie szkody - tłumaczy prawnik.


Góra
 Zobacz profil WWW 
 
 Tytuł: Re: REGULAMIN
PostNapisane: poniedziałek, 4 lis 2013, 02:18 
Online
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 2 lut 2004, 20:35
Posty: 7077
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
UTM: DC30
Specjalność: Cerambycidae
inne zainteresowania: Muzyka, informatyka, makrofotografia.
Warto znać ten link, by móc zawsze powołać się na przytaczane orzecznictwo. Choć jest to dość zawiłe, to jednak orzecznictwo mówi wyraźnie, że administracja nie odpowiada za wpisy, nie musi ich czytać i nie musi ich usuwać.

W poniższym linku  
http://www.nowemedia.org.pl/joomla/inde ... mprawneorg
jest o finale sprawy, w której chodziło o to, że firma MAP1 żądała usunięcia wpisów o niej. Internauci  dużo pisali na temat działalności tej firmy poddając w wątpliwość wiele aspektów ich działania. Firma widząc, że zostają powoli "demaskowani" (np. za brak ważnej sublicencji) nalegała na administrację forum prawnego o usunięcie tych dyskusji (straszne zło im się przydarzyło..... :laugh:  ). I przegrali.


Cytuj:
Orzeczenie to stanowi też doskonałe rozwinięcie tezy przyjętej przez Sąd Najwyższy, iż “usługodawca świadczący usługi drogą elektroniczną polegające na bezpłatnym udostępnianiu możliwości korzystania z internetu i utworzonego przez niego portalu dyskusyjnego nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych, o których mowa w art. 12-14 ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną” (Zobacz: Administrator forum nie musi sprawdzać wprowadzanych treści).


Góra
 Zobacz profil WWW 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

Protected by Anti-Spam ACPPowered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Na skróty: Motyle i Chrząszcze - Strona Główna | Checklist Coleoptera of Poland 2014 On-Line | Mapa | Sympozja PTE 2017 | Sklepy Entomologiczne | Linki | Cerambycidae | Buprestidae | Carabidae | Chrząszcze wodne | Chemia owadów | efotogaleria |

 

Platformę hostingową zapewnia TITTLE.pl