Obce gatunki na piastowskiej ziemi :)

Prostoskrzydłe: świerszcze, pasikoniki i inne.
Awatar użytkownika
eutanatos
Posty: 442
Rejestracja: sobota, 4 lipca 2009, 17:09
Lokalizacja: Częstochowa

Obce gatunki na piastowskiej ziemi :)

Post autor: eutanatos »

witam.

czy sa potwierdzone w Polsce obserwacje owadów których nie powinno byc? chodzi mi o takie których stanowiska powinny być bardziej na południu Europy ale pojawiły się w polsce.
Np. coś takiego :
http://www.iop.krakow.pl/gatunkiobce/de ... d=41&je=pl

zwłaszcza interesują mnie prostoskrzydłe.
Gdzie mogę znaleść w miare aktualny opis stanowisk występujących w naszym kraju prostoskrzydłych? Nie jestem studentem etomologii tylko hobbystą i nie znam literatury:(.
Ostatnio zmieniony wtorek, 25 sierpnia 2009, 09:15 przez eutanatos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Aneta
Posty: 16269
Rejestracja: czwartek, 6 maja 2004, 12:14
UTM: CC88
Lokalizacja: Kutno

Post autor: Aneta »

Ostatnio sporo na forum doniesień o błonkówce Sceliphron destillatorium - wrzuć nazwę w wyszukiwarkę, znajdzie Ci parę tematów.

Co do rozmieszczenia prostoskrzydłych, to najlepszy będzie chyba Katalog Fauny Polski poświęcony właśnie temu rzędowi (wydanie, o ile pamiętam, z 2000 r.).
Awatar użytkownika
Antek Kwiczala †
Posty: 5707
Rejestracja: niedziela, 28 sierpnia 2005, 14:29
UTM: CA22
Lokalizacja: Kaczyce

Post autor: Antek Kwiczala † »