Czy były plany opracowania atlasu rozmieszczenia kózek?!

Awatar użytkownika
Przemek Żurawlew
Posty: 882
Rejestracja: czwartek, 26 czerwca 2008, 20:10
Lokalizacja: Pleszew

Czy były plany opracowania atlasu rozmieszczenia kózek?!

Post autor: Przemek Żurawlew »

Pomimo, iż entomologią na poważnie zajmuję się dopiero od kilku lat, to z dużym zapałem i zaangażowaniem zbierałem dane do powstających właśnie atlasów rozmieszczenia ważek i motyli dziennych Polski.
Zastanawiam się, czy takiego samego pomysłu nie można by było zrealizować dla KÓZKOWATYCH.
Z tego co wiem osób zajmujących się tymi chrząszczami jest sporo, sporo jest również zbiorów i literatury. W dobie fotografii cyfrowej dokumentowanie obserwacji jest również łatwiejsze. Owady fotografuje mnóstwo ludzie, wielu z nich na pewno udostępniłoby swe foto.
Z drugiej strony może taki projekt jest realizowany, a ja nic o tym nie wiem.
Za przykład profesjonalnego gromadzenia danych niech posłuży baza Krzyśka Jonko.
Pozdrawiam
Przemek
admin
Administrator
Posty: 1596
Rejestracja: środa, 4 lutego 2004, 03:41
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Podziękował(-a): 1 time
Podziękowano: 5 times
Kontakt:

Post autor: admin »

Sprawa wygląda mniej wiecej tak.
Ważkami zajmuje się cała Sekcja Odonatologiczna więc z tym jest jakby łatwiej. Motyle to też caly sztab obserwatorów i z kolei cala, najwieksza sekcja PTE - Lepidopterologiczna. Motylami zajmuje sie od dawna prof. Buszko ze wsparciem instytucjonalnym i finansowym na takie działania, a od niedawna doskonale pracuje strona www Krzysztofa Jonki.
Kózki to jedynie jedna z rodzin, co prawda popularna, ale problem jest taki, kto chcialby to zrobic i jaką metodą. Na działania instytucjonalne raczej bym nie stawiał natomiast prywatnie to jest do zrobienia :-) Wizja taka już dawno powstała, opisałem ją tutaj:
http://www.owady.net/geneza.html