Bioróżnorodność

Bzygowate
Awatar użytkownika
red45
Posty: 788
Rejestracja: wtorek, 14 sierpnia 2007, 10:49
UTM: CC83
profil zainteresowan: Fotografia przyrody astronomia samoloty
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Bioróżnorodność

Post autor: red45 »

Przez ostatnich kilka dni intensywnie zajmowałem się polowaniem na wszelkiego rodzaju błonkówki i muchówki, w tym oczywiście bzygowate. Efektem tej pracy są trzy poniższe kompilacje (które nawiasem mówiąc również kosztowały mnie sporo pracy). Nie mam doświadczenia w identyfikacji Syrphidae, więc pewnie część gatunków się powtarza. W każdym razie jestem zadowolony z efektu - wszystkie zdjęcia były robione w Łódzkim Ogrodzie Botanicznym, praktycznie na tym samym obszarze, co wskazuje na to, że nie jest tak źle z bioróżnorodnością, nawet w wielkim mieście.

Jeżeli ktoś ma ochotę, to prosiłbym o, chociaż częściową identyfikację. Wiem, że taka prośba to proszenie się o lincz :-)

Na pewno jest tu kilka gatunków Eristalis i chyba trzy Volucelle.
Załączniki
s1.jpg
s1.jpg (143.52 KiB) Przejrzano 3108 razy
s2.jpg
s2.jpg (135.74 KiB) Przejrzano 3108 razy
s3.jpg
s3.jpg (139.29 KiB) Przejrzano 3108 razy
Awatar użytkownika
Robert Zoralski
Posty: 775
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 23:29
Specjalność: Syrphidae
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Bioróżnorodność

Post autor: Robert Zoralski »

Bardzo fajne zestawienie :)
Poniżej ta sama kompilacja w postaci tekstowej.
Można czytać wierszem lub nucić jako piosenkę... ;)

Eristalis Chrysotoxum Eristalis
Helophilus Syrphus Eristalis
Syrphus Helophilus Eristalis

Scaeva Sphaerophoria Volucella
Helophilus Sphaerophoria Eristalis
Helophilus Syrphus Volucella

Eristalis Myathropa Myathropa
Sphaerophoria Helophilus Eristalis
Eristalis Volucella Volucella

Pozdrawiam
Robert
Awatar użytkownika
red45
Posty: 788
Rejestracja: wtorek, 14 sierpnia 2007, 10:49
UTM: CC83
profil zainteresowan: Fotografia przyrody astronomia samoloty
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Bioróżnorodność

Post autor: red45 »