Zapytanie

Rębosz
Posty: 4
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 19:17
Lokalizacja: Gdańsk

Zapytanie

Post autor: Rębosz »

Witam!
Jestem całkowitym amatorem jeśli chodzi o sprawy związane z entomologią .
Ale z racji tej że zajmuję się fotografią często mam bliskie spotkania 3-go stopnia z naprawdę zaskakującymi owadami.

Dzisiaj na moim podwórku zaobserwowałem niesamowitego owada latającego.
Żerował na kwiatach pelargonii kaskadowej , mial ok. 5-6 cm dł. moja pierwsza myśl jak go zobaczyłem to; koliber :roll: ,miał lekko spłaszczony odwłok poruszał energicznie skrzydełkami tak że zawisał w powietrzu bezgłośnie nad kwiatami wysuwał swuj imponujacy aparat gębowy i spijał nektar z kwiatów .
Miał dość duże ale nie za długie czółki ,odwłok miał w delikatne żółtawo brązowe pasy /ale tylko sam koniec odwłoka /, ale wyrażnie spłaszczony ,reszta ciała delikatnie rudawa,skrzydełka nie do opisania bo były w takim ruchu że nie jestem w stanie ich opisać .Odnóży nie było widać podczas lotu tak jak u trzmieli na przykład . Owad był naprawde imponujacy , widziałem już różne dziwy owadzie ale to było coś nowego , i mam pewność że to raczej rzadki owad . Nie udało mi się zrobić fotki niestety , nie zdążyłem .
Może dodam tylko że mieszkam na Pojezierzu Kaszubskim w sercu Szwajcarii Kaszubskiej
Czy ktoś z szanownych forumowiczów może mi powiedzieć co to mógł byc za owad ...bo zaczynam sie bać....che che che
Pozdrawiam !
Marcin.
Ostatnio zmieniony niedziela, 20 września 2009, 13:27 przez Rębosz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Paweł Czudec
Posty: 348
Rejestracja: środa, 2 lutego 2005, 16:42
UTM: XC17
Lokalizacja: Banbury(UK), Rzeszów

Post autor: Paweł Czudec »

To był na pewno ten koleżka -> Macroglossum stellatarum
Lubi przylatywać do tych samych kwiatków o tej samej porze więc okazja sfocenia może jeszcze nie przepadła :wink:
Awatar użytkownika
mg1111
Posty: 300
Rejestracja: poniedziałek, 14 kwietnia 2008, 21:22
UTM: DD59
Lokalizacja: Białuty