Świecąca stonoga

STAWONOGI głównie gromady: pajęczaki (Arachnida), skoczogonki (Collembola), pierwogonki (Protura), widłogonki (Diplura) i inne. Również ślimaki, bo i takie na Forum się pojawiają.

Podział stawonogów: http://pl.wikipedia.org/wiki/Stawonogi
reptile79
Posty: 1
Rejestracja: niedziela, 25 września 2016, 11:14

Świecąca stonoga

Post autor: reptile79 »

Witam,. jestem nowy wiec jeśli coś przekręcę proszę nie mieć mi to za złe.
Znalazłem ostatnio w nocy gąsienice albo stonogę nie wiem nie znam się za bardzo ale zaciekawił mnie fakt że w nocy świeci :?
Proszę o identyfikację.Dodaje zdjęcie
Załączniki
20160924_220715.jpg
20160924_220715.jpg (145.61 KiB) Przejrzano 6090 razy
Awatar użytkownika
Mothman
Posty: 622
Rejestracja: czwartek, 25 sierpnia 2016, 19:36
UTM: CD04
Lokalizacja: Janikowo

Re: Świecąca stonoga

Post autor: Mothman »

Niestety to nie jest żadna gąsienica, ani stonoga... sądząc po wyglądzie przypomina bardziej krocionoga.

Nie podejmę się oznaczenia z tak małego zdjęcia, ale ciekawe jest to świecenie tego stawonoga...

Pytanie tylko, czy było to "świecenie" światłem odbitym z flesza aparatu (?) czy też krocionóg naprawdę świecił w ciemności :mysl: - co mogłoby wskazywać na obecność w jego komórkach związków chemicznych będących w dzień pozornie "zwykłymi" pigmentami, a w rzeczywistości, mających w nocy również właściwości fluorescencyjne :mrgreen:
Awatar użytkownika
Aneta
Posty: 16258
Rejestracja: czwartek, 6 maja 2004, 12:14
UTM: CC88
Lokalizacja: Kutno

Re: Świecąca stonoga

Post autor: Aneta »

Damian Chełminiak pisze:Niestety to nie jest żadna gąsienica, ani stonoga... sądząc po wyglądzie przypomina bardziej krocionoga.
Powiedziałabym raczej parecznika. Faktycznie niektórzy przedstawiciele tej gromady mają zdolności bioluminescencyjne, z naszych europejskich wymieniane są tu Geophilus sp.
Robert Rozwałka
Posty: 1783
Rejestracja: czwartek, 1 listopada 2012, 22:10
UTM: FB 17
Specjalność: Araneae_Opiliones

Re: Świecąca stonoga