PLAGA MRÓWEK - nigdy nie widziałem niczego podobnego!

miewamkoszmary
Posty: 2
Rejestracja: środa, 4 sierpnia 2010, 23:36

PLAGA MRÓWEK - nigdy nie widziałem niczego podobnego!

Post autor: miewamkoszmary »

Witam
To mój pierwszy post. Zarejestrowałem się tutaj tylko dlatego, żeby powiadomić (ewentualnie podzielić się spostrzeżeniami) użytkowników, którzy naprawdę siedzą w temacie. Ja np. w kwestii entomologii jestem zielony, ale liczę na waszą pomoc.

Otóż, mieszkam na wsi (no, na terenach podmiejskich, bo Kraków zbliża się do mnie małymi krokami :P )
Co tu ukrywać, będzie już 18 wiosen ile żyję na wsi - po prostu od urodzenia. A dlaczego cały czas wspominam, że nie mieszkam w mieście? Ponieważ mniej więcej się orientuję i obserwuję poczynania fauny i flory. I nawet do lasu mam niedaleko :)

(za dużo offtopuję, przejdźmy do tematu)

Jak w temacie. Zaobserwowałem ogromny wysyp mrówek. Nigdy w życiu czegoś nie widziałem. Mrowisko na mrowisku....Może zacznę tak:
Wiadomo co było w maju, i znane naszej skórze były tego następstwa (tak, tak, komary - a małopolskę szczególnie wtedy zalało). Analogicznie pojawiły się ślimaki. Multum ślimaków. Nie dziwmy się, w końcu dłużej podtrzymana wilgoć sprzyja rozwojowi tych pełzających zjadaczy kapusty. Za to ciężko mi dostrzec jakąkolwiek osę/pszczołę. Domyślam się, iż poprzez nieurodzaj brakuje owoców i kwiatów - ich głównego pożywienia. Dobrze, to na chłopski rozum potrafię sobie wytłumaczyć (proszę nie krytykować moich prostych rozważań, przypominam, że nie jestem żadnym biologiem czy specem).