akumulator + świetlówka i co dalej?

Jak łowić owady - metody, pułapki, przynęty, świecenie, czerpakowanie itp.
kiełek81
Posty: 20
Rejestracja: środa, 22 maja 2013, 18:23
Lokalizacja: okolice Celestynowa

akumulator + świetlówka i co dalej?

Post autor: kiełek81 »

witam
Mam na imię Krzysiek, entomologią interesuję się od paru lat. Przez ostatnie dwa sezony łowię zwłaszcza ćmy. Mam lampę rtęciowo - żarową 250, działa super. Chciałbym jednak trochę urozmaicić miejsca połowów. Problemem jest oczywiście brak prądu. Agregat nie wchodzi w grę (koszt zakupu i hałas). Czytałem trochę o zestawie akumulator żelowy 12 v + żarówka uv.
Mam prośbę, czy któryś z doświadczonych kolegów mógłby napisać co jeszcze będzie potrzebne i jak to połączyć. Wiem że w innych wątkach jest sporo na ten temat, ale jestem w tym zielony i nie wszystko (niewiele :-? ) rozumiem.
Chciałbym zaznaczyć, że nie chodzi mi o samołówkę.
dziękuję
Awatar użytkownika
Kamil Mazur
Posty: 1922
Rejestracja: niedziela, 19 grudnia 2004, 15:14
Specjalność: Psychidae
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: akumulator + świetlówka i co dalej?

Post autor: Kamil Mazur »

Jeśli to nie ma być samołówka to nie ma sensu brać akumulatora żelowego, z tego względu że to maleńkie źródło prądu o pojemności co najwyżej kilkunastu Ah i pociągnie również co najwyżej świetlówkę kilku-kilkanastu watową. Do takiego rozwiązania musisz zakupić: akumulator, ładowarkę, przerobić wszystkie żarówki/świetlówki na 12V (normalnie są zasilane z 230V). Sprawa trudna dość trudna szczególnie dla laika, ale zaletami jest mobilność, lekkość bo o to chodzi w samołówkach żeby to gdzieś zostawić wieczorem i rano przyjść pozbierać efekty połowów.